Картотека ігор та завдань з Lego-конструювання в дитячому садку
Картотека ігор та завдань з
Lego-конструювання
в дитячому садку
Ø «Чия команда швидше побудує?»
Мета:
· Вчити будувати в команді, допомагати один одному;
· Розвивати інтерес, увагу, швидкість, дрібну моторику
рук;
Устаткування: набір Lego-конструктора «Дупло», зразок.
Хід: діти розбиваються на дві команди. Кожній команді
дається зразок споруди, наприклад, будинок, машина з однаковою кількістю
деталей. Дитина за один раз може прикріпити одну деталь. Діти по черзі
підбігають до столу, підбирають потрібну деталь і прикріплюють до споруди.
Перемагає команда, швидше побудувала конструкцію.
Ø «Чарівний мішечок»
Мета: Вчити відгадувати деталі конструктора на дотик.
Обладнання: набори деталей конструктора, мішечок.
Хід: педагог тримає мішечок з деталями Lego -конструктора.
Діти по черзі беруть з нього одну деталь, відгадують і всім показують.
Ø «Розклади деталі по місцях»
Мета: Закріплювати назви деталей Lego -конструктора.
Устаткування: коробочки, деталі Lego -конструктора (дзьобик, лапка, овал,
півколо).
Хід: дітям даються коробочки і конструктор. На кожну
дитину розподіляються деталі по дві. Діти повинні за короткий час зібрати весь
конструктор. Хто збере без помилок, той і виграв.
Ø «Світлофор»
Мета:
· Закріплювати значення сигналів світлофора;
· Розвивати увагу, пам'ять;
Устаткування: цеглинки Lego червоного, зеленого, жовтого
кольору.
1-й варіант:
Педагог «світлофор», інші діти- «автомобілі». Педагог
показує червоне світло, «автомобілі» зупиняються, жовтий-готуються,
зелений-їдуть.
2-й варіант:
Світлофор і пішоходи переходять дорогу на зелене
світло.
3-й варіант:
На червоне світло діти присідають, на
жовтий-піднімають руки вгору, на зелений-стрибають на місці.
Ø «Знайди таку ж деталь, як на картці»
Мета: Закріплювати назви деталей Lego -конструктора
«Дупло».
Обладнання: картки, деталі Lego -конструктора «Дупло», плата.
Хід: діти по черзі беруть картку з кресленням деталі Lego -конструктора
«Дупло», знаходять таку ж і прикріплюють її на плату. В кінці гри діти
вигадують назву споруди. У підготовчій до школи групі діти вже займаються по
картках, будують більш складні споруди. Мета ігор-поліпшити мову, вміти
працювати в колективі, допомагати товаришеві, розвивати мислення і пам'ять.
Ø «Назви і побудуй»
Мета:
· Закріплювати назви деталей Lego -конструктора
«Дакт»;
· Вчити працювати в колективі;
Устаткування: набір Lego -конструктора
«Дакт».
Хід: педагог дає кожній дитині по черзі деталь
конструктора. Дитина називає її і залишає у себе. Коли кожна дитина збере по
дві деталі, педагог дає завдання побудувати з усіх деталей одну споруду,
придумати їй назву і розповісти про неї.
Ø «Lego - подарунки»
Мета: Розвивати інтерес до гри і увагу.
Устаткування: ігрове поле, чоловічки за кількістю
гравців, гральний кубик (одна сторона з цифрою 1, друга з цифрою 2, третя з
цифрою 3, четверта-хрестик (пропускаємо хід, Lego -подарунки.
Хід: діти розподіляють чоловічків між собою. Ставлять
їх на ігрове поле, кидають по черзі кубик і рухають чоловічків за годинниковою
стрілкою. Перший чоловічок, який пройшов весь коло, виграє, і дитина вибирає
собі подарунок. Гра триває, поки всі подарунки не розберуть.
Ø «Не бери останній кубик»
Мета: Розвивати увагу, мислення.
Устаткування: плата з вежею.
Хід: грають дві дитини, які по черзі знімають один або
два цеглинки з вежі. Хто зніме останній, той програв.
Ø «Запам'ятай розташування»
Мета: Розвивати увагу, пам'ять.
Устаткування: набір Lego -конструктора
«дакт», плати у всіх гравців.
Хід: педагог будує якусь споруду з восьми (не більше)
деталей. Протягом короткого часу діти запам'ятовують конструкцію, потім педагог
її прибирає, і діти намагаються по пам'яті побудувати таку ж. Хто виконає
правильно, той виграє і стає провідним.
Ø «Побудуй, не відкриваючи очей»
Мета:
· Вчити будувати з закритими очима;
· Розвивати дрібну моторику рук, витримку;
Устаткування: плата, набори конструктора.
Хід: перед дітьми лежать плата і конструктор. Діти
закривають очі і намагаються будь-що побудувати. У кого цікавіше вийде споруда,
того заохочують.
Ø «Риба, тварина, птах»
Мета: Розвивати пам'ять, увагу.
Устаткування: цеглинка Lego .
Хід: педагог тримає в руках цеглинка Lego.
Діти стоять у колі. Педагог ходить по колу, дає по черзі всім дітям цеглинка і
каже: «риба». Дитина повинна сказати назву будь-якої риби, потім дає іншому і
каже: «птах» або «звір». Хто помиляється або повторює, вибуває з гри.
Ø Завдання «Що змінилося?»
Перед дитиною розставляють будівельні деталі. Просять
запам'ятати, скільки їх і як вони стоять. Потім пропонують відвернутися і
прибирають будь-яку деталь (встановлюють деталі в іншому становищі на площині
столу, змінюють їх місцями, додають нові). Потім дошкільник зазначає, що
змінилося.
Ø Завдання «Міняючись місцями»
Грають двоє дітей. Хлопців садять спиною один до
одного і пропонують розмістити на аркуші паперу дрібні будівельні деталі,
поставлені щільно один до одного так, щоб кожна деталь стикалася з поверхнею
листа однієї з граней, і обвести фігуру, фломастером. Потім зняти з листа
деталі, помінятися місцями і знову встановити їх на аркуші паперу точно
всередині контуру. Завдання тим складніше, чим більше деталей пропонується.
Ø Завдання «Роботи»
На карті намальовані роботи, зібрані з будівельних
деталей. Дітям пропонують відповісти на питання:
· Скільки роботів зображено?
· Знайди двох роботів, зібраних з однакових за формою
деталей.
· Покажи, у якого робота є деталь, якої немає у інших.
· Яких роботів можна побудувати з будівельних деталей,
а будь можна?
Ø Завдання «Схема з будівництва
товариша»
Діти придумують і будують споруди з будівельного
матеріалу, а потім створюють схеми по будівлям один одного, зображуючи вид
спереду, викладаючи фігурами і обводячи фломастерами.
Ø Завдання «Схема за умовою»
Пропонувати дітям створювати схеми за умовами,
використовуючи спосіб, зазначений в попередньому завданні ( «Намалюй схему
сільського будиночка, двоповерхового, з плоским дахом і з ґанком, що
знаходяться праворуч» і т. П.). Спонукайте дітей самостійно придумувати і
малювати схеми будівель.
Ø Завдання «Побудуй і створи схему»
Запропонувати дітям зробити елементарні споруди з
трьох, чотирьох деталей, а потім створити їх креслення, зображуючи конструкції
в трьох проекціях (спереду, збоку і зверху). Способи побудови ті ж: викладання
фігурами і обведення, або малювання на листочках в клітку.
Ø Завдання «Зроби план і побудуй»
Діти малюють плани майбутніх будівель (вид зверху
внутрішніх споруд): «Універсам», «Кафе», «Дитячий сад», «Парк». Потім використовують
їх при плануванні подальшої конструкторської діяльності.
Ø Гра "Будівельні деталі"
Вихователь розігрує з дітьми сценку: роздає дітям
будівельні деталі і пропонує діяти з ними по ходу вірша:
Якось Кубик в ліс пішов,
Там цеглинку він знайшов.
Взялися за руки деталі,
По стежці побігли,
А назустріч - скок-підскоки -
Підбіг до друзів Брусок.
І запитав Брусок деталі:
"Ви Циліндра не бачили?".
Повернувся Куб бочком:
"Я з Циліндром не знайомий",
А Цеглинка здивувалась:
"Нам назустріч він котився?
Ну, тепер пора йти,
Треба Призму нам знайти.
Бачив я її - без діла
Вона з Конусом сиділа
У друзів пластин в гостях
З фотографією в руках ".
Ø Гра «Постав деталі по контуру»
Кожна дитина розставляє деталі на аркуші, створюючи
форму літака, обводить фломастером контур моделі, що вийшла, знімає деталі і
передає лист і деталі товаришеві, щоб той зібрав його літак, в свою чергу бере
лист і деталі у товариша і збирає його модель. Виграє той, хто швидше
впорається із завданням.
Ø Гра «Добудую конструкцію»
Дитина починає збирати модель з будівельного
матеріалу, потім «передає» її іншій дитині; той продовжує збірку і «передає»
модель наступного дитині і т. д. Потім діти всі разом обговорюють, що у них
вийшло.
Ø Гра «Побудуй будинок»
Запропонувати дітям придумати і намалювати на аркушах
паперу в клітку будь-яку будівлю, наприклад, для планети Марс, яке можна
побудувати з будівельного матеріалу. Наприклад, будівля, що стоїть на горах
(над водою, на піску, під піском, на глибині; підводний будинок; будівля,
частина якого знаходиться під водою, а частина на воді; витає в повітрі будівлю
і ін.). Проаналізувати з дітьми готові схеми і запропонувати сконструювати по
ним споруди. Після закінчення будівництва проаналізувати споруди з точки зору
схожості з зображеннями; міцності, зручності використання; незвичайності,
оригінальності конструктивних рішень, гармонійності.
Ø Гра «Знайди однакові конструкції»
Педагог збирає з будівельного матеріалу 5-7 схожих
предметів (з них 2 предмета однакові) і, визначивши час (1 хвилина по пісочним
годинах, дає дітям завдання: «Знайдіть однакові конструкції».
Ø Гра «Що вийшло?»
Кожна дитина споруджує будь-яку модель з будівельного
матеріалу. Потім діти вгадують, у кого що вийшло.
Ø Гра «Сконструюй літальний апарат»
Діти малюють схематичні зображення різних літальних
апаратів, конструюють літальний апарат з будівельного матеріалу (аналіз
будівель, демонстрація в дії).
Ø Гра «Закінчи
конструкцію»
Запропонувати дітям розбитися на пари. Кожна дитина
збирає з будівельного матеріалу якусь заготовку, потім змінюється нею з
напарником і закінчує його конструкцію.
Ø Гра «Що змінилося
у робота?»
Педагог пропонує дітям розглянути сконструйованого ним
робота протягом 1-ї хвилини. Потім діти закривають очі, а педагог вносить в
конструкцію деякі зміни. Діти повинні сказати, що змінилося.
Ø «Опиши деталь»
Мета: Розвивати мислення, мову.
Хід гри: Перед дитиною перебуває кілька деталей
конструктора Lego.
Вихователь показує деталь, дитина повинна описати цю деталь. (Яка вона? Якого
кольору? Якої форми? На що схожа)
Ø «Я будівельник»
Мета: Розвивати у дітей здатності до самостійного
конструювання.
Хід гри: Перед дитиною лежить схема побудови предмета.
Дитина будує споруду, промовляючи свої дії (я беру цеглинка 2 * 6 зеленого
кольору, поруч з ним ставлю точно такий же цеглинка зеленого кольору 2 * 6,
закріпити ці дві цеглинки - синьою цеглинкою 2 * 4, праворуч ставлю кубик
жовтого кольору 2 * 2 , зліва ставлю кубик жовтого кольору 2 * 2 і. т. д)
Ø «Кольорові деталі»
Мета: Розвиток сенсорику.
Хід: Дітям пропонується конструктор різних кольорів
(червоний, жовтий, зелений, синій) і кошики, потрібно розкласти конструктор
однакового кольору в кошики.
Ø «Різнобарвна
скринька»
Мета: Вчити дітей при узгодженні іменників середнього
(жіночого) роду з займенником орієнтуватися на закінчення слова.
Матеріал: скринька, предметні картинки за кількістю
дітей.
Вихователь: Я картинки поклала у різнокольорову
скриньку. А ну Оксанко подивись но вийми картинку, назви що там зображено.
(Діти виймають картинку і називають споруду, яка на
ній зображена)
Ø «Скажи, який?»
Мета: Вчити дітей виділяти ознаки предмета.
Вихователь (або дитина) виймає з коробки предмети,
називає їх, а діти вказують на будь-яку ознаку цього предмета. Якщо діти не
можуть, вихователь допомагає: «Це кубик. Який він?"
Ø "Збери цеглинку -
Lego "
Мета: Закріплювати знання основних кольорів.
Устаткування: цеглинки Lego
4
кольорів.
Хід гри: Грає четверо дітей. Вихователь розкидає на
килимі цеглинки лего, ставить коробочки, розподіляє, цеглинки якого кольору
потрібно покласти в коробочку. Діти вибирають колір, який збиратимуть. За
командою "Почали!" діти збирають цеглинки. Перемагає той, хто збере
швидше.
Ø «Збери модель по
пам'яті»
Педагог показує дітям протягом декількох секунд модель
з 3-4 деталей, а потім прибирає її. Діти збирають модель по пам'яті і
порівнюють зі зразком.
Ø Дидактична гра
«Порахуй і назви»
Мета: Сприяє закріпленню граматичних конструкцій.
Хід гри:
Вихователь: У мене одна ялинка, скільки ялинок у вас?
-Скільки ялинок у Каті?
-Катя, подаруй одну ялинку Даші. Скільки ялинок стало
у Даші?
-Порахуй, скільки всього у тебе ялинок?
Ø Дидактична гра
«Вежа»
Мета: Закріплюємо приводи (на, під, між)
Хід гри: У вас на столі цеглинки різного кольору,
1. Поставте цеглинки на цеглинка, побудуйте башточку
(НА)
2. Внизу був червоний а на верху жовтий (ПІД)
2. Поставте цеглинку так, щоб синя цеглинка, була між
червоною і зеленою цеглинкою.
-Тепер ми з тобою розповімо про твою конструкції: на
столі лежить жовта цеглинка, продовжуй.
-Під червоною лежить жовта цеглинка
-Між червоною і зеленою лежить синя цеглинка
Ø «Згадай і збери»
(робота в команді)
Мета: Сприяє розвитку вищих психічних функцій, а саме
пам'яті і уваги.
Хід гри:
Вихователь: Уважно подивіться на мою фігуру,
запам'ятайте і побудуйте таку ж.
-Якого кольору у вас перший ряд?
-На яку геометричну фігуру схожа твоя деталь?
-Скільки віконець у будинку?
-Якої геометричної фігури дах у будинку?
Ø «Побудуй, не
відкриваючи очей»
Матеріал: конструктивний набір.
Мета: Сприяти розвитку вміння будувати з закритими очима,
розвиваємо дрібну моторику рук, витримку.
Хід гри: перед дітьми конструктор. Діти закривають очі
і намагаються будь-що побудувати. У кого цікавіше буде споруда тому вручають фішку. Гравець, у якого збереться
більшу кількість фішок, виграв.
Ø «Знайди таку ж
споруду, як на картці»
Матеріал: картки з фотографіями простих будівель,
відповідні споруди з LEGO конструктора, конструктивний набір.
Мета: Розвивати увагу, уяву, конструктивні навички,
закріпити назви деталей конструктора LEGO.
Опис гри: Діти по черзі беруть картку із зображенням
простих будівель з конструктора, знаходять оригінал споруди. Та дитина, яка
впорається із завданням, залишає картку
у себе. Якщо дитина не впорався, картку повертає ведучому. Виграє той, у кого
карток найбільше.
Ø «Хто знає, хай
продовжує»
Матеріал: конструктивний набір. Іграшки з набору LEGO
«Дупло».
Мета: Стимулювати складання розповіді за допомогою
конструктора. Розвивати конструктивні навички. Розвивати мова.
Опис гри: діти разом з дорослим вирішують про кого
будуть складати розповідь, вибирають з набору LEGO «Дупло» фігури. Дорослий
починає фразу, діти знаходять потрібну іграшку в наборі. Якщо потрібно,
виконують прості споруди з конструктора. Закінчують фразу кожен по-різному.
Мама купила Альоші (машину). Вона була (маленька).
Альоші захотілося (грати). Тут прийшла (дівчинка Оля). Вони стали грати, і т. д.
Ø «Будиночок для
іграшок»
Матеріал: конструктивний набір. Іграшки з набору LEGO
«Дупло». Інші іграшки середньої величини.
Мета: Розширювати знання дітей про предметах меблів,
її призначення. Розвивати конструктивні навички. Спонукати дітей при
будівництві меблів користуватися фото-схемами. Спільно для гри виконувати
прості споруди.
Опис гри: ведучий оголошує дітям, що вони зараз будуть
будувати кімнату. Пропонує вибрати картки-схеми, де зображена меблі. Діти з
дорослим обговорюють кожен варіант меблів, її призначення. Виконують
будівництво.
Ø «Хто що вміє
робити».
Матеріал: конструктивний набір. Іграшки з набору LEGO
«Дупло». Іграшки, побудовані з конструктора.
Мета: Підбирати дієслова, що позначають характерні дії
тварин.
Опис гри: дітям показують тварина з конструктора, а
вони називають дії, характерні для цього тваринного. Наприклад, білочка -
скаче, стрибає, гризе; кішка - нявкає, муркоче, дряпається, п'є молоко, ловить мишей,
грає клубком; собака - гавкає, сторожить будинок, гризе кістки, гарчить, виляє
хвостом, бігає; зайчик - стрибає, бігає, ховається, гризе морквину.
Ø «Сховаємо і
знайдемо»
Матеріал: конструктивний набір LEGO.
Мета: Сприяти розвитку вміння орієнтуватися в просторі
приміщення, послідовно оглядати його; розвивати увагу і запам'ятовування;
розвивати вміння виділяти з навколишнього предмети, що знаходяться в полі зору.
Опис гри: Вихователь розкладає заздалегідь виконані
споруди по груповій кімнаті. потім просить відповісти на питання. Наприклад,
яка іграшка з права? А що вище? А що лівіше? І т. д.
Ø «Один-багато»
Матеріал: конструктор LEGO.
Мета: Формування навичок утворення форм родового
відмінка множини іменників, позначають гриби, вчити дітей вживати в мові іменники
однини і множини роду, закріплювати вміння узгоджувати числівник з іменником
Опис гри: вихователь разом з дітьми виконують прості
споруди (грибів, курчат, кубиків і т. д) Будівлі розкладають перед дітьми.
Потім йде розмова і самостійна діяльність дитини з даної теми.
Ø «Теремок»
Матеріал: конструктор Lego.
Мета: Залучати дітей до народних казок. Розвивати
уміння описувати іграшку тварини, послідовно розповідати казку. Розвивати
дрібну моторику, конструктивні навички.
Опис гри: вихователь пропонує разом з дітьми
побудувати теремок як в казці і розповісти казку. Діти, виконуючи споруду,
розповідають про героїв, дорослий керує роботою дітей, при скруті задає
питання.
Коментарі
Дописати коментар