Картотека ігор та завдань з Lego-конструювання в дитячому садку

 

Картотека ігор та завдань з  

Lego-конструювання

в дитячому садку

Ø «Чия команда швидше побудує?»

Мета:

· Вчити будувати в команді, допомагати один одному;

· Розвивати інтерес, увагу, швидкість, дрібну моторику рук;

Устаткування: набір Lego-конструктора «Дупло», зразок.

Хід: діти розбиваються на дві команди. Кожній команді дається зразок споруди, наприклад, будинок, машина з однаковою кількістю деталей. Дитина за один раз може прикріпити одну деталь. Діти по черзі підбігають до столу, підбирають потрібну деталь і прикріплюють до споруди. Перемагає команда, швидше побудувала конструкцію.

Ø «Чарівний мішечок»

Мета: Вчити відгадувати деталі конструктора на дотик.

Обладнання: набори деталей конструктора, мішечок.

Хід: педагог тримає мішечок з деталями Lego -конструктора. Діти по черзі беруть з нього одну деталь, відгадують і всім показують.

Ø «Розклади деталі по місцях»

Мета: Закріплювати назви деталей Lego -конструктора.

Устаткування: коробочки, деталі Lego -конструктора (дзьобик, лапка, овал, півколо).

Хід: дітям даються коробочки і конструктор. На кожну дитину розподіляються деталі по дві. Діти повинні за короткий час зібрати весь конструктор. Хто збере без помилок, той і виграв.

Ø «Світлофор»

Мета:

· Закріплювати значення сигналів світлофора;

· Розвивати увагу, пам'ять;

Устаткування: цеглинки Lego червоного, зеленого, жовтого кольору.

1-й варіант:

Педагог «світлофор», інші діти- «автомобілі». Педагог показує червоне світло, «автомобілі» зупиняються, жовтий-готуються, зелений-їдуть.

2-й варіант:

Світлофор і пішоходи переходять дорогу на зелене світло.

3-й варіант:

На червоне світло діти присідають, на жовтий-піднімають руки вгору, на зелений-стрибають на місці.

Ø «Знайди таку ж деталь, як на картці»

Мета: Закріплювати назви деталей Lego -конструктора «Дупло».

Обладнання: картки, деталі Lego -конструктора «Дупло», плата.

Хід: діти по черзі беруть картку з кресленням деталі Lego -конструктора «Дупло», знаходять таку ж і прикріплюють її на плату. В кінці гри діти вигадують назву споруди. У підготовчій до школи групі діти вже займаються по картках, будують більш складні споруди. Мета ігор-поліпшити мову, вміти працювати в колективі, допомагати товаришеві, розвивати мислення і пам'ять.

Ø «Назви і побудуй»

Мета:

· Закріплювати назви деталей Lego -конструктора «Дакт»;

· Вчити працювати в колективі;

Устаткування: набір Lego -конструктора «Дакт».

Хід: педагог дає кожній дитині по черзі деталь конструктора. Дитина називає її і залишає у себе. Коли кожна дитина збере по дві деталі, педагог дає завдання побудувати з усіх деталей одну споруду, придумати їй назву і розповісти про неї.

Ø «Lego - подарунки»

Мета: Розвивати інтерес до гри і увагу.

Устаткування: ігрове поле, чоловічки за кількістю гравців, гральний кубик (одна сторона з цифрою 1, друга з цифрою 2, третя з цифрою 3, четверта-хрестик (пропускаємо хід, Lego -подарунки.

 

Хід: діти розподіляють чоловічків між собою. Ставлять їх на ігрове поле, кидають по черзі кубик і рухають чоловічків за годинниковою стрілкою. Перший чоловічок, який пройшов весь коло, виграє, і дитина вибирає собі подарунок. Гра триває, поки всі подарунки не розберуть.

Ø «Не бери останній кубик»

Мета: Розвивати увагу, мислення.

Устаткування: плата з вежею.

Хід: грають дві дитини, які по черзі знімають один або два цеглинки з вежі. Хто зніме останній, той програв.

Ø «Запам'ятай розташування»

Мета: Розвивати увагу, пам'ять.

Устаткування: набір Lego -конструктора «дакт», плати у всіх гравців.

Хід: педагог будує якусь споруду з восьми (не більше) деталей. Протягом короткого часу діти запам'ятовують конструкцію, потім педагог її прибирає, і діти намагаються по пам'яті побудувати таку ж. Хто виконає правильно, той виграє і стає провідним.

Ø «Побудуй, не відкриваючи очей»

Мета:

· Вчити будувати з закритими очима;

· Розвивати дрібну моторику рук, витримку;

Устаткування: плата, набори конструктора.

Хід: перед дітьми лежать плата і конструктор. Діти закривають очі і намагаються будь-що побудувати. У кого цікавіше вийде споруда, того заохочують.

Ø «Риба, тварина, птах»

Мета: Розвивати пам'ять, увагу.

Устаткування: цеглинка Lego .

Хід: педагог тримає в руках цеглинка Lego. Діти стоять у колі. Педагог ходить по колу, дає по черзі всім дітям цеглинка і каже: «риба». Дитина повинна сказати назву будь-якої риби, потім дає іншому і каже: «птах» або «звір». Хто помиляється або повторює, вибуває з гри.

Ø Завдання «Що змінилося?»

Перед дитиною розставляють будівельні деталі. Просять запам'ятати, скільки їх і як вони стоять. Потім пропонують відвернутися і прибирають будь-яку деталь (встановлюють деталі в іншому становищі на площині столу, змінюють їх місцями, додають нові). Потім дошкільник зазначає, що змінилося.

Ø Завдання «Міняючись місцями»

Грають двоє дітей. Хлопців садять спиною один до одного і пропонують розмістити на аркуші паперу дрібні будівельні деталі, поставлені щільно один до одного так, щоб кожна деталь стикалася з поверхнею листа однієї з граней, і обвести фігуру, фломастером. Потім зняти з листа деталі, помінятися місцями і знову встановити їх на аркуші паперу точно всередині контуру. Завдання тим складніше, чим більше деталей пропонується.

Ø Завдання «Роботи»

На карті намальовані роботи, зібрані з будівельних деталей. Дітям пропонують відповісти на питання:

· Скільки роботів зображено?

· Знайди двох роботів, зібраних з однакових за формою деталей.

· Покажи, у якого робота є деталь, якої немає у інших.

· Яких роботів можна побудувати з будівельних деталей, а будь можна?

Ø Завдання «Схема з будівництва товариша»

Діти придумують і будують споруди з будівельного матеріалу, а потім створюють схеми по будівлям один одного, зображуючи вид спереду, викладаючи фігурами і обводячи фломастерами.

Ø Завдання «Схема за умовою»

Пропонувати дітям створювати схеми за умовами, використовуючи спосіб, зазначений в попередньому завданні ( «Намалюй схему сільського будиночка, двоповерхового, з плоским дахом і з ґанком, що знаходяться праворуч» і т. П.). Спонукайте дітей самостійно придумувати і малювати схеми будівель.

Ø Завдання «Побудуй і створи схему»

Запропонувати дітям зробити елементарні споруди з трьох, чотирьох деталей, а потім створити їх креслення, зображуючи конструкції в трьох проекціях (спереду, збоку і зверху). Способи побудови ті ж: викладання фігурами і обведення, або малювання на листочках в клітку.

Ø Завдання «Зроби план і побудуй»

Діти малюють плани майбутніх будівель (вид зверху внутрішніх споруд): «Універсам», «Кафе», «Дитячий сад», «Парк». Потім використовують їх при плануванні подальшої конструкторської діяльності.

Ø Гра "Будівельні деталі"

Вихователь розігрує з дітьми сценку: роздає дітям будівельні деталі і пропонує діяти з ними по ходу вірша:

Якось Кубик в ліс пішов,

Там цеглинку він знайшов.

Взялися за руки деталі,

По стежці побігли,

А назустріч - скок-підскоки -

Підбіг до друзів Брусок.

І запитав Брусок деталі:

"Ви Циліндра не бачили?".

Повернувся Куб бочком:

"Я з Циліндром не знайомий",

А Цеглинка здивувалась:

"Нам назустріч він котився?

Ну, тепер пора йти,

Треба Призму нам знайти.

Бачив я її - без діла

Вона з Конусом сиділа

У друзів пластин в гостях

З фотографією в руках ".

Ø Гра «Постав деталі по контуру»

Кожна дитина розставляє деталі на аркуші, створюючи форму літака, обводить фломастером контур моделі, що вийшла, знімає деталі і передає лист і деталі товаришеві, щоб той зібрав його літак, в свою чергу бере лист і деталі у товариша і збирає його модель. Виграє той, хто швидше впорається із завданням.

Ø Гра «Добудую конструкцію»

Дитина починає збирати модель з будівельного матеріалу, потім «передає» її іншій дитині; той продовжує збірку і «передає» модель наступного дитині і т. д. Потім діти всі разом обговорюють, що у них вийшло.

 

Ø Гра «Побудуй будинок»

Запропонувати дітям придумати і намалювати на аркушах паперу в клітку будь-яку будівлю, наприклад, для планети Марс, яке можна побудувати з будівельного матеріалу. Наприклад, будівля, що стоїть на горах (над водою, на піску, під піском, на глибині; підводний будинок; будівля, частина якого знаходиться під водою, а частина на воді; витає в повітрі будівлю і ін.). Проаналізувати з дітьми готові схеми і запропонувати сконструювати по ним споруди. Після закінчення будівництва проаналізувати споруди з точки зору схожості з зображеннями; міцності, зручності використання; незвичайності, оригінальності конструктивних рішень, гармонійності.

Ø Гра «Знайди однакові конструкції»

Педагог збирає з будівельного матеріалу 5-7 схожих предметів (з них 2 предмета однакові) і, визначивши час (1 хвилина по пісочним годинах, дає дітям завдання: «Знайдіть однакові конструкції».

Ø Гра «Що вийшло?»

Кожна дитина споруджує будь-яку модель з будівельного матеріалу. Потім діти вгадують, у кого що вийшло.

Ø Гра «Сконструюй літальний апарат»

Діти малюють схематичні зображення різних літальних апаратів, конструюють літальний апарат з будівельного матеріалу (аналіз будівель, демонстрація в дії).

Ø Гра «Закінчи конструкцію»

Запропонувати дітям розбитися на пари. Кожна дитина збирає з будівельного матеріалу якусь заготовку, потім змінюється нею з напарником і закінчує його конструкцію.

Ø Гра «Що змінилося у робота?»

Педагог пропонує дітям розглянути сконструйованого ним робота протягом 1-ї хвилини. Потім діти закривають очі, а педагог вносить в конструкцію деякі зміни. Діти повинні сказати, що змінилося.

Ø «Опиши деталь»

Мета: Розвивати мислення, мову.

Хід гри: Перед дитиною перебуває кілька деталей конструктора Lego. Вихователь показує деталь, дитина повинна описати цю деталь. (Яка вона? Якого кольору? Якої форми? На що схожа)

Ø «Я будівельник»

Мета: Розвивати у дітей здатності до самостійного конструювання.

Хід гри: Перед дитиною лежить схема побудови предмета. Дитина будує споруду, промовляючи свої дії (я беру цеглинка 2 * 6 зеленого кольору, поруч з ним ставлю точно такий же цеглинка зеленого кольору 2 * 6, закріпити ці дві цеглинки - синьою цеглинкою 2 * 4, праворуч ставлю кубик жовтого кольору 2 * 2 , зліва ставлю кубик жовтого кольору 2 * 2 і. т. д)

Ø «Кольорові деталі»

Мета: Розвиток сенсорику.

Хід: Дітям пропонується конструктор різних кольорів (червоний, жовтий, зелений, синій) і кошики, потрібно розкласти конструктор однакового кольору в кошики.

Ø «Різнобарвна скринька»

Мета: Вчити дітей при узгодженні іменників середнього (жіночого) роду з займенником орієнтуватися на закінчення слова.

Матеріал: скринька, предметні картинки за кількістю дітей.

Вихователь: Я картинки поклала у різнокольорову скриньку. А ну Оксанко подивись но вийми картинку, назви що там зображено.

(Діти виймають картинку і називають споруду, яка на ній зображена)

Ø «Скажи, який?»

Мета: Вчити дітей виділяти ознаки предмета.

Вихователь (або дитина) виймає з коробки предмети, називає їх, а діти вказують на будь-яку ознаку цього предмета. Якщо діти не можуть, вихователь допомагає: «Це кубик. Який він?"

Ø "Збери цеглинку - Lego "

Мета: Закріплювати знання основних кольорів.

Устаткування: цеглинки  Lego 4 кольорів.

Хід гри: Грає четверо дітей. Вихователь розкидає на килимі цеглинки лего, ставить коробочки, розподіляє, цеглинки якого кольору потрібно покласти в коробочку. Діти вибирають колір, який збиратимуть. За командою "Почали!" діти збирають цеглинки. Перемагає той, хто збере швидше.

Ø «Збери модель по пам'яті»

Педагог показує дітям протягом декількох секунд модель з 3-4 деталей, а потім прибирає її. Діти збирають модель по пам'яті і порівнюють зі зразком.

Ø Дидактична гра «Порахуй і назви»

Мета: Сприяє закріпленню граматичних конструкцій.

Хід гри:

Вихователь: У мене одна ялинка, скільки ялинок у вас?

-Скільки ялинок у Каті?

-Катя, подаруй одну ялинку Даші. Скільки ялинок стало у Даші?

-Порахуй, скільки всього у тебе ялинок?

Ø Дидактична гра «Вежа»

Мета: Закріплюємо приводи (на, під, між)

Хід гри: У вас на столі цеглинки різного кольору,

1. Поставте цеглинки на цеглинка, побудуйте башточку (НА)

2. Внизу був червоний а на верху жовтий (ПІД)

2. Поставте цеглинку так, щоб синя цеглинка, була між червоною і зеленою цеглинкою.

-Тепер ми з тобою розповімо про твою конструкції: на столі лежить жовта цеглинка, продовжуй.

-Під червоною лежить жовта цеглинка

-Між червоною і зеленою лежить синя цеглинка

Ø «Згадай і збери» (робота в команді)

Мета: Сприяє розвитку вищих психічних функцій, а саме пам'яті і уваги.

Хід гри:

Вихователь: Уважно подивіться на мою фігуру, запам'ятайте і побудуйте таку ж.

-Якого кольору у вас перший ряд?

-На яку геометричну фігуру схожа твоя деталь?

-Скільки віконець у будинку?

-Якої геометричної фігури дах у будинку?

Ø «Побудуй, не відкриваючи очей»

Матеріал: конструктивний набір.

Мета: Сприяти розвитку вміння будувати з закритими очима, розвиваємо дрібну моторику рук, витримку.

Хід гри: перед дітьми конструктор. Діти закривають очі і намагаються будь-що побудувати. У кого цікавіше буде споруда тому  вручають фішку. Гравець, у якого збереться більшу кількість фішок, виграв.

Ø «Знайди таку ж споруду, як на картці»

Матеріал: картки з фотографіями простих будівель, відповідні споруди з LEGO конструктора, конструктивний набір.

Мета: Розвивати увагу, уяву, конструктивні навички, закріпити назви деталей конструктора LEGO.

Опис гри: Діти по черзі беруть картку із зображенням простих будівель з конструктора, знаходять оригінал споруди. Та дитина, яка впорається  із завданням, залишає картку у себе. Якщо дитина не впорався, картку повертає ведучому. Виграє той, у кого карток найбільше.

Ø «Хто знає, хай продовжує»

Матеріал: конструктивний набір. Іграшки з набору LEGO «Дупло».

Мета: Стимулювати складання розповіді за допомогою конструктора. Розвивати конструктивні навички. Розвивати мова.

Опис гри: діти разом з дорослим вирішують про кого будуть складати розповідь, вибирають з набору LEGO «Дупло» фігури. Дорослий починає фразу, діти знаходять потрібну іграшку в наборі. Якщо потрібно, виконують прості споруди з конструктора. Закінчують фразу кожен по-різному.

Мама купила Альоші (машину). Вона була (маленька). Альоші захотілося (грати). Тут прийшла (дівчинка Оля). Вони стали грати, і т. д.

Ø «Будиночок для іграшок»

Матеріал: конструктивний набір. Іграшки з набору LEGO «Дупло». Інші іграшки середньої величини.

Мета: Розширювати знання дітей про предметах меблів, її призначення. Розвивати конструктивні навички. Спонукати дітей при будівництві меблів користуватися фото-схемами. Спільно для гри виконувати прості споруди.

Опис гри: ведучий оголошує дітям, що вони зараз будуть будувати кімнату. Пропонує вибрати картки-схеми, де зображена меблі. Діти з дорослим обговорюють кожен варіант меблів, її призначення. Виконують будівництво.

Ø «Хто що вміє робити».

Матеріал: конструктивний набір. Іграшки з набору LEGO «Дупло». Іграшки, побудовані з конструктора.

Мета: Підбирати дієслова, що позначають характерні дії тварин.

Опис гри: дітям показують тварина з конструктора, а вони називають дії, характерні для цього тваринного. Наприклад, білочка - скаче, стрибає, гризе; кішка - нявкає, муркоче, дряпається, п'є молоко, ловить мишей, грає клубком; собака - гавкає, сторожить будинок, гризе кістки, гарчить, виляє хвостом, бігає; зайчик - стрибає, бігає, ховається, гризе морквину.

Ø «Сховаємо і знайдемо»

Матеріал: конструктивний набір LEGO.

Мета: Сприяти розвитку вміння орієнтуватися в просторі приміщення, послідовно оглядати його; розвивати увагу і запам'ятовування; розвивати вміння виділяти з навколишнього предмети, що знаходяться в полі зору.

Опис гри: Вихователь розкладає заздалегідь виконані споруди по груповій кімнаті. потім просить відповісти на питання. Наприклад, яка іграшка з права? А що вище? А що лівіше? І т. д.

Ø «Один-багато»

Матеріал: конструктор LEGO.

Мета: Формування навичок утворення форм родового відмінка множини іменників, позначають гриби, вчити дітей вживати в мові іменники однини і множини роду, закріплювати вміння узгоджувати числівник з іменником

Опис гри: вихователь разом з дітьми виконують прості споруди (грибів, курчат, кубиків і т. д) Будівлі розкладають перед дітьми. Потім йде розмова і самостійна діяльність дитини з даної теми.

Ø «Теремок»

Матеріал: конструктор Lego.

Мета: Залучати дітей до народних казок. Розвивати уміння описувати іграшку тварини, послідовно розповідати казку. Розвивати дрібну моторику, конструктивні навички.

Опис гри: вихователь пропонує разом з дітьми побудувати теремок як в казці і розповісти казку. Діти, виконуючи споруду, розповідають про героїв, дорослий керує роботою дітей, при скруті задає питання.

          

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу